Cercetatorii au descoperit ca exista o legatura profunda intre cancerul mamar si nivelul scazut de vitamina D. Femeile cu niveluri scazute de vitamina D prezinta un risc ridicat de cancer mamar, iar cele care mor in urma dezvoltarii de metastaze sunt cele care au cele mai scazute niveluri de vitamina D dintre toate. Oamenii de stiinta spun ca vitamina D are proprietati anti-cancer care influenteaza inmultirea si apoptoza celulara.
Totusi, cand cercetatorii au analizat doar nivelul vitaminei D provenita exclusiv din dieta , concluziile au fost oarecum needificatoare. Asadar, ce se intampla? Are vitamina D potentialul de preveni cancerul mamar sau nu? Un studiu amplu efectuat in Franta a dat raspunsul la intrebare: cheia prevenirii cancerului la san consta in asimilarea de doze mai mari de vitamina D din dieta si suplimente combinate cu expunerea directa regulata la soare.
Noul studiu, efectuat de Dr. Pierre Engel de la Institutul National de Sanatate si Cercetari Medicale din Franta, a analizat date pe parcursul a 10 ani implicand 67721 frantuzoaice aflate la menopauza. Concluziile au aratat clar ca vitamina D joaca un rol important in reducerea riscului de cancer la san, iar in combinatie cu expunerea adecvata la soare riscul scade si mai mult.
Cercetatorii au demonstrat ca femeile care traiesc in cele mai insorite tinuturi din Franta cum ar fi Provence, prezentau doar jumatate din riscurile femeilor care traiesc in tinuturi mai putin insorite, ca de exemplu Paris. Chiar si cele care aveau niveluri mai scazute de vitamina D dar se expuneau la soare aveau un procent cu 32% mai scazut de risc. Mai mult, femeile care asimilau vitamina D din alimente si suplimente si beneficiau de soare aveau cea mai mare protectie.
S-a subliniat faptul ca asimilarea vitaminei D poate varia in functie de capacitatea organismului de a o metaboliza si sintetiza din dieta si expunerea la soare. Oamenii de stiinta sustin importanta cresterii acestei vitamine , care se poate realiza foarte greu pentru femeile aflate la menopauza sau pentru cele care traiesc la latitudini nordice, unde lumina solara nu are capacitatea de a produce niveluri necesare de vitamina D.

